Προπτυχιακές Σπουδές/08EX12

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΧΩΡΙΚΕΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ 

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΧΩΡΙΚΕΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ / SPECIALIZATIONS, INSIGHTS, EXPERIMENTATIONS: SPATIAL INVESTIGATIONS
Κωδικός 08EX12
Σχολή Πολυτεχνική
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ΔΜ ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν 8 4 6 6

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΧΩΡΙΚΕΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος 2014 – 2015
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες
  • Αναστάσιος Τέλλιος
Class ID
20051620
 
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
    Πρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
 
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
 
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
 
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
 
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
 
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
 
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η διερεύνηση της διαδικασίας του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, των αφετηριών αλλά και των ορίων του. Επιχειρείται η σύνδεση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, ως βαθιάς, συνθετικής διαδικασίας με τον ευρύ χώρο της καινοτομίας, τη μελέτη δομών (τυπολογικών, μορφολογικών, τεχνολογικών, βιολογικών και άλλων), την επιστημονική παρατήρηση, αλλά και άλλων επιστημονικών και δημιουργικών πεδίων, με τη χρήση προωθημένων ψηφιακών τεχνολογιών σχεδιασμού, χωρικής αναπαράστασης και ψηφιακής κατασκευής.
Επιδίωξη του μαθήματος είναι η κατανόηση της δυναμικής του χώρου και των ποιοτήτων του, η αμφισβήτηση δεδομένων προγραμματικών και κτιριολογικών σχημάτων, η πειραματική επεξεργασία σύνθετων, εναλλακτικών και ενίοτε απρόβλεπτων λειτουργικών προγραμμάτων. Σκοπός είναι η τελική προώθηση πρωτότυπων χωρικών προτάσεων, μέσα από συνεκτικές, συνθετικές αρχιτεκτονικές αφηγήσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενθάρρυνση και πιθανώς τη διαμόρφωση προσωπικών σχεδιαστικών λεξιλογίων, με ευελιξία και εφευρετικότητα στην ανταπόκριση σε πολύπλοκες χωρικές απαιτήσεις. Οι φοιτητές –τριες καλούνται να ασκηθούν στη συνεχή επεξεργασία των συνθετικών προτάσεων μέσα από την χρήση προηγμένων χωρικών αναπαραστατικών εργαλείων, ψηφιακών και φυσικών μοντέλων, τα οποία μπορεί να είναι εννοιολογικά, διαγραμματικά και όχι απαραίτητα αναπαραστατικά.
Το φετινό θέμα με τίτλο DOMINO, επιχειρεί να ανταποκριθεί με απρόσμενους τρόπους στην πρόκληση που παρουσιάζουν συστημικά, παγιωμένα δομικά και μορφολογικά μοντέλα οργάνωσης του αρχιτεκτονικού και αστικού χώρου. Στο πλαίσιο του μαθήματος θα πραγματοποιηθούν workshops με αντικείμενο τον πειραματικό αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και τις προηγμένες συνθήκες σχεδιασμού και χωρικής οργάνωσης. Τα ερευνητικά χωρικά ευρήματα του εργαστηρίου θα παρουσιαστούν σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο, ενώ επιλεγμένα τρισδιάστατα φυσικά μοντέλα θα προταθούν για συμμετοχή σε έκθεση.
Στο μάθημα συμμετέχουν ως εξωτερικοί συνεργάτες ο Φώτης Βασιλάκης (Διπλ. Αρχ. ΑΠΘ, MΑrch IAAC, UPC Barcelona), η Ιωάννα Συμεωνίδου (Διπλ. Αρχ. ΑΠΘ, MSc EmTech AA, Υποψ. Διδ. ΑΠΘ, University Lecturer TU Graz), ο Φώτης Σαγώνας (Διπλ. Αρχ. ΑΠΘ, Υποψ. Διδ. ΑΠΘ) και ο Βασίλης Χλωροκώστας (Διπλ. Αρχ. ΑΠΘ, M.Arch Bartlett UCL).
 
Λέξεις Κλειδιά
αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, έρευνα μέσω σχεδιασμού, προηγμένες σχεδιαστικές τεχνολογίες
 
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
 
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
 
Οργάνωση Μαθήματος
  • Διαλέξεις:
  • Σεμινάρια:
  • Εργαστηριακή Άσκηση:
  • Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων:
  • Εκπόνηση μελέτης (project):
 
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)