ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ 2
Πληροφορίες Μαθήματος
Τίτλος | ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ 2 / VISUAL ARTS 2 |
Κωδικός | 06TT10 |
Σχολή | Πολυτεχνική |
Τμήμα | Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ΔΜ | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
Κορμός | Υποχρεωτικό | 6 | 3 | 3 | 3 |
Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος | ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ 2 |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2014 – 2015 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες |
|
Class ID |
20051609
|
Περιεχόμενο Μαθήματος
Όταν η διεθνής πρακτική στο πεδίο των εικαστικών τεχνών εκρήγνηται διαρκώς προς όλες τις κατευθύνσεις, συμπεριλαμβανομένης και της «παρωχημένης» ζωγραφικής, πώς, στην οργάνωση ενός εικαστικού μαθήματος, ορίζεται ένας ελάχιστος όγκος γνωστικών αγαθών ή δεξιοτήτων προς κατάκτηση, μια «αρχή, μέση και τέλος»;
Το ερώτημα μάλλον δεν μπορεί να απαντηθεί παρά με άλλα ερωτήματα. Όσο και αν η εφαρμογή ενός «δοκιμασμένου» μοντέλου, με στοιχεία του λεγόμενου «ακαδημαϊκού» ή «Bauhaus» ή «της αποδόμησης» κ.ο.κ., φαίνεται να ενισχύει την πιθανότητα του αρκούντως «contemporary» ελκυστικού οπτικού προϊόντος (και της αντίστοιχης τόνωσης του ηθικού φοιτητών και διδασκόντων), το ζητούμενο είναι πρωτίστως η «εμπειρία του εργαστηρίου». Μέσα στο οποίο συγκροτείται το βλέμμα του εικαστικού, όπου η προσωπική επιθυμία, o πειραματισμός, η επιτυχία και το ατύχημα συνδιαλέγονται με την ιστορική αναφορά και τη σύγχρονη εικαστική και πολιτισμική συνθήκη.
Διαλέξεις-συζητήσεις με στόχο την υπέρβαση του φόβου για τον «ερμητικό» χώρο της τέχνης, παρουσιάσεις-συζητήσεις μικρών θεμάτων σε σχέση με τις προσωπικές τους επιλογές στα εικαστικά από όλους τους φοιτητές και ―βεβαίως― πειραματισμοί με υλικά-διαδικασίες και επεξεργασία μικρότερων ή μεγαλύτερων προσωπικών «project». Κάθε μία/ένας φοιτήτρια/τής, συνομιλώντας με τη διδακτική ομάδα, συγκεκριμενοποιεί τη λογική και τα μέσα της κάθε δουλειάς και ορίζει τη διακύβευση.