Προπτυχιακές Σπουδές/06TT10

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ 2

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ 2 / VISUAL ARTS 2
Κωδικός 06TT10
Σχολή Πολυτεχνική
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ΔΜ ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό 6 3 3 3

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ 2
Ακαδημαϊκό Έτος 2014 – 2015
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες
  • Κωνσταντίνα Καλαρά
  • Απόστολος Καλφόπουλος
  • Δημήτριος Ξόνογλου
  • Φωτεινή Παγώνη
  • Δημήτριος Φράγκος
Class ID
20051609
 
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
 
Περιεχόμενο Μαθήματος
Όταν η διεθνής πρακτική στο πεδίο των εικαστικών τεχνών εκρήγνηται διαρκώς προς όλες τις κατευθύνσεις, συμπεριλαμβανομένης και της «παρωχημένης» ζωγραφικής, πώς, στην οργάνωση ενός εικαστικού μαθήματος, ορίζεται ένας ελάχιστος όγκος γνωστικών αγαθών ή δεξιοτήτων προς κατάκτηση, μια «αρχή, μέση και τέλος»;
 
Το ερώτημα μάλλον δεν μπορεί να απαντηθεί παρά με άλλα ερωτήματα. Όσο και αν η εφαρμογή ενός «δοκιμασμένου» μοντέλου, με στοιχεία του λεγόμενου «ακαδημαϊκού» ή «Bauhaus» ή «της αποδόμησης» κ.ο.κ., φαίνεται να ενισχύει την πιθανότητα του αρκούντως «contemporary» ελκυστικού οπτικού προϊόντος (και της αντίστοιχης τόνωσης του ηθικού φοιτητών και διδασκόντων), το ζητούμενο είναι πρωτίστως η «εμπειρία του εργαστηρίου». Μέσα στο οποίο συγκροτείται το βλέμμα του εικαστικού, όπου η προσωπική επιθυμία, o πειραματισμός, η επιτυχία και το ατύχημα συνδιαλέγονται με την ιστορική αναφορά και τη σύγχρονη εικαστική και πολιτισμική συνθήκη.
 
Διαλέξεις-συζητήσεις με στόχο την υπέρβαση του φόβου για τον «ερμητικό» χώρο της τέχνης, παρουσιάσεις-συζητήσεις μικρών θεμάτων σε σχέση με τις προσωπικές τους επιλογές στα εικαστικά από όλους τους φοιτητές και ―βεβαίως― πειραματισμοί με υλικά-διαδικασίες και επεξεργασία μικρότερων ή μεγαλύτερων προσωπικών «project». Κάθε μία/ένας φοιτήτρια/τής, συνομιλώντας με τη διδακτική ομάδα, συγκεκριμενοποιεί τη λογική και τα μέσα της κάθε δουλειάς και ορίζει τη διακύβευση.