Προπτυχιακές Σπουδές/08EX16

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ- ΕΦΗΜΕΡΕΣ ΕΛΑΦΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ- ΕΦΗΜΕΡΕΣ ΕΛΑΦΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ / SPECIALIZATIONS, INSIGHTS, EXPERIMENTATIONS: ARCHITECTURAL INTERVANTIONS IN THE CITY: FLOATING STRUCTURES ALONG THE OLD WATERFRONT
Κωδικός 08EX16
Σχολή Πολυτεχνική
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ΔΜ ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν 8 4 6 6

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ- ΕΦΗΜΕΡΕΣ ΕΛΑΦΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος 2014 – 2015
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες
  • Αρίστη Παπαδοπούλου
Class ID
20053036
 
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
 
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
 
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
 
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 01EE10 ΜΕΣΑ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
  • 03TT10 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
  • 05EA10 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 3
  • 05TT10 ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
  • 04TH10 ΘΕΩΡΙΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
  • 07TH10 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ 2: ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ
  • 04EA10 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 2
  • 01EA10 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 1
  • 01TB10 ΣΙΔΗΡΟΠΑΓΕΣ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ
  • 02TB10 ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΔΟΜΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ 1: ΑΡΧΕΣ ΔΟΜΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ- ΣΤΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
  • 05EE10 ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
  • 02EE10 ΥΛΙΚΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
  • 03EE10 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
  • 04TH21 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ 1: ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
  • 05TT11 ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
  • 06EA10 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 4
  • 07TH11 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ 2: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
  • 02EA10 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 2
  • 03EA10 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 1
 
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
 
Περιεχόμενο Μαθήματος
‘The closed city can be designed and operated top-down; it is a city which belongs to the masters. The open city is a bottom up place; it belongs to the people’. Richard Sennett Αντικείμενο του μαθήματος είναι οι αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις στο θαλάσσιο μέτωπο που έχει αναδειχθεί σε μείζον θέμα του Αστικού Σχεδιασμού, όταν επιδίωξή του είναι η ανοιχτή πόλη. Ειδικότερα το θέμα περιλαμβάνει το σχεδιασμό πλωτών κατασκευών στην παλαιά παραλία της Θεσσαλονίκης, οι οποίες θα διαπραγματεύονται την αναθεώρηση του σημερινού σκληρού ορίου ανάμεσα στην ξηρά και τη θάλασσα.
Το παραλιακό μέτωπο της αρχικά περίκλειστης Θεσσαλονίκης είναι ο σημαντικότερος ίσως δημόσιος χώρος της πόλης. Όμως, ενώ το μέτωπο προσφέρει τη δυνατότητα στους κατοίκους της πόλης να έρθουν σε επαφή με το υδάτινο στοιχείο και να αναπτύξουν σχέσεις διάδρασης με αυτό, η σημερινή μορφή της παραλίας απαγορεύει τη δυνητική αυτή αλληλεπίδραση, ενώ καλλιεργεί μίαν αποξένωση που οφείλεται στην οριστική διαίρεση ανάμεσα στην πόλη και τη θάλασσα.
Με στρατηγικό στόχο την επαναδιαπραγμάτευση της σχέσης της πόλης με τη θάλασσα και τη διερεύνηση των ποικίλων αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων που μπορούν να ενισχύσουν τη διάδραση, το μάθημα υποστηρίζει νέες κατασκευές κατά μήκος του μετώπου από το Λιμένα μέχρι το Λευκό Πύργο. Σε αυτό το μέτωπο που προέκυψε τον τελευταίο αιώνα, μετά την κατεδάφιση του θαλάσσιου τείχους της πόλης, διατάσσονται πλωτές κατασκευές σε συγκεκριμένες θέσεις, οι οποίες μπορούν να μεταβάλλονται και να προσφέρουν είτε μίαν ενιαία διαδρομή κατά μήκος της παραλίας είτε νέες ωφέλιμες επιφάνειες. Οι κατασκευές σχεδιάζονται με φίλτρο τις διαφορετικές εμπειρίες που μπορούν να προσφέρουν σε κατοίκους και επισκέπτες.
Η διεξαγωγή του μαθήματος περιλαμβάνει διαλέξεις σχετικές με το ζήτημα των ανοικτών πόλεων και των θαλασσίων μετώπων γενικότερα, καθώς και ζητήματα αρχιτεκτονικής που σχετίζονται με τα δίπολα μόνιμο-εφήμερο, ξενιστής-παράσιτο κλπ.
 
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
 
Οργάνωση Μαθήματος
  • Διαλέξεις: (Ομαδικά)
  • Άσκηση Πεδίου: (Ομαδικά)
  • Εκπόνηση μελέτης (project): (Ομαδικά)
  • Καλλιτεχνική δημιουργία: (Ομαδικά)
 
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)