Προπτυχιακές Σπουδές/08EM16

ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - ΜΟΥΣΕΙΟ - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - ΜΟΥΣΕΙΟ - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ / INSIGHTS: INTERNATIONAL COMPETITION
Κωδικός 08EM16
Σχολή Πολυτεχνική
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ΔΜ ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν 8 4 12 12

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Ακαδημαϊκό Έτος 2014 – 2015
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες
  • Ειρήνη Σακελλαρίδου
Class ID
20051628
 
Τύπος Μαθήματος
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
    Μαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
 
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
 
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
 
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
 
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
 
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 01EE10 ΜΕΣΑ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
  • 05EA10 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 3
  • 05TT10 ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
  • 07TH10 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ 2: ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ
  • 04EA10 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 2
  • 01EA10 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 1
  • 03EE10 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
  • 05TT11 ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
  • 06EA10 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 4
  • 02EA10 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 2
  • 03EA10 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 1
 
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικίωση των φοιτητών/τριών με τον σχεδιασμό ενός θέματος μεγάλης συνθετότητας και μεγάλης κλίμακας, υπό το πρίσμα των απαιτήσεων ενός διεθνούς διαγωνισμού.
 
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
 
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διευρυμένο πτυχιακό εργαστήριο εμβάθυνσης στην σύνθεση. Παράλληλα με την έμφαση στην συγκρότηση του concept και της συνθετικής λογικής, εστιάζει στον συνολικό σχεδιασμό που λαμβάνει υπ’ όψιν τις πολλαπλές παραμέτρους που συγκροτούν το αρχιτεκτονικό έργο σε συνδιασμό με τα δεδομένα του προβλήματος όπως τίθενται σε ένα διεθνή διαγωνισμό.
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικίωση των φοιτητών/τριών με τον σχεδιασμό ενός θέματος μεγάλης συνθετότητας και μεγάλης κλίμακας, υπό το πρίσμα των απαιτήσεων ενός διεθνούς διαγωνισμού. Το εργαστήριο διερευνά σχέσεις της αρχιτεκτονικής αφήγησης με τον χώρο, την μορφή και το πρόγραμμα και την υλικότητα μέσα από τον σχεδιασμό ενός Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης. Δίνει έμφαση στην διερεύνηση του concept ως συνθετικής αφετηρίας και στην διαδικασία συγκρότησης της αρχιτεκτονικής συνθετικής δομής και εστιάζει στον σχεδιασμό σε συνομιλία με τα δεδομένα ενός διεθνούς αγωνοθέτη.
Το συνθετικό θέμα αφορά διεθνή διαγωνισμό για Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Ταιβάν. Έννοιες όπως φυσικό και τεχνητό τοπίο, όριο, χωρικότητα, κίνηση, υλικότητα, καθώς και αρχιτεκτονική και μουσειακή αφήγηση θα εξεταστούν σε αλληλοσυσχέτιση.
Ο σχεδιασμός θα γίνει σε επίπεδο προμελέτης με ετοιμασία ντοσιέ παρουσίασης Α3.
Το μάθημα θα έχει την μορφή studio σε συνδυασμό με workshop. Χρήση πολλαπλών σχεδιαστικών μέσων με έμφαση στην τρισδιάστατη απεικόνιση μέσω ψηφιακών μοντέλων και μακέτας εργασίας ως εργαλεία αναπαράστασης και διερεύνησης από το επίπεδο του concept έως την τελική πρόταση.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:
Βανέσσα Τσακαλίδου, MArch in Architectural Design UCL, Δρ. ΑΠΘ
Ερμής Αδαμαντίδης, MSc in Adaptive Architecture and Computation, UCL
Δομινίκη Δαδάτση, MArch in Architecture & Urbanism, AA
 
Λέξεις Κλειδιά
Κεντρικη Ιδεα (concept), Συνθετική δομή, Διεθνής Διαγωνισμός, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης
 
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
  • Διαλέξεις: Ώρες Διδασκαλίας 8 (Ομαδικά)
  • Εκπόνηση μελέτης (project): Φόρτος Εργασίας 16 ώρες (Ατομικά, Ομαδικά, Erasmus)
 
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνθετική ικανότητα
 
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
 
Βιβλιογραφία 
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Architecture Now! MUSEUMS. Philip Jodidio. Taschen. 2010. 2013. ISBN-13: 978-3836512244
New Concepts in Museums Architecture. Jacobo Krauel. Links International. 2013.
Museum Design. The Future. George Jacob. 2009.
New Museums: Contemporary Museum Architecture Around the World (Universe Architecture Series). Mimi Zeiger. 2005.
The Architecture of Art Museums: A Decade of Design: 2000 – 2010. Ronnie Self. Routledge. 2014.
Museum Buildings (Design Manuals). Paul von Naredi-Rainer. 2004.
Re-imagining the Contemporary Museum, Exhibition & Performance Space. eVolo 04. ISBN: 978-0981665856
Material World 3: Innovative Materials for Architecture and Design. Elodie Ternaux. FRAME. 2011.
Material Matters: New Materials in Design. Phil Howes, Zoe Laughlin, Black Dog Publishing. 2012.
Italo Calvino. Οι αόρατες πόλεις. Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα 2004.
Yates, Frances, The Art of Memory, Penguin Books, London 1978.
Κονταράτος, Σάββας, Δοκίμια αρχιτεκτονικής, πρότυπα, συμβολισμοί και αναιρέσεις στη νεότερη εποχή, Libro, Aθήνα 2009.
Μνήμη – Μουσείο – Πόλη. Η αρχιτεκτονική των μουσείων του Δημήτρη Φατούρου. Επιμ. Βασιλική Πετρίδου, Π. Πάγκαλος. Πανεπιστήμιο Πατρών. ΠΣ. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.
Calum Storrie. ‘The Delirious Museum. A journey from the Louvre to Las Vegas’, I. B. Tauris 2006.
Αυν. Ραντ. Κοντά στον ουρανό. Τόμος α’ και β’. Ωκεανίδα. 1997.
Ayn Rand. The Fountainhead. Plume; Reprint edition. 1994.
Tanizaki. Το εγκώμιο της σκιάς. Άγρα.