Τσουκαλά Κυριακή

Βιογραφικό:

Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1972-1974) και στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου της Γενεύης (1974-1978/Διπλ. Αρχιτέκτων Μηχ. Ε.Α.U.G. 1978). Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Paris V-Sorbonne (Sciences Sociales et Psychologiques, D.E.A. 1986) και στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales-Paris (Histoire et Civilisations, D.E.A. 1987). Απόκτησε τον τίτλο του διδάκτορα των Κοινωνικών Επιστημών το 1990 (Nouveau Doctorat en Sciences Sociales et Psychologiques–Universite Bordeau II) καθώς και τον τίτλο του διδάκτορα της Αστικής Γεωγραφίας το 1999 από την Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales (Παρίσι). Έχει τον τίτλο της υφηγήτριας του Πανεπιστημίου Paris X-Nanterre στον τομέα της Οργάνωσης του Χώρου (2005).

Δίδαξε ως επισκέπτρια καθηγήτρια στο μεταπτυχιακό τμήμα του Εργαστηρίου Αστικής Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Paris X-Nanterre το 1992, στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου του Wisconsin (Milwaukee, H.Π.Α.) το 1995 και στην Αρχιτεκτονική Σχολή Bartlett του UCL (Λονδίνο) το 2007. Είναι μέλος της ομάδας “Psychosociologie de l’espace” που λειτουργεί στα πλαίσια του Πανεπιστημίου Paris X-Nanterre και του Εθνικού Κέντρου Ερευνών της Γαλλίας (CNRS). Με αυτή την ιδιότητα συμμετέχει ως διδάσκουσα από το 1995 στα σεμινάρια του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών με κατεύθυνση “Psychologie de l’environnement” της U.F.R. des Sciences Psychologiques του Πανεπιστημίου Paris X-Nanterre.

Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε επιστημονικά και αρχιτεκτονικά περιοδικά και βιβλία με κύριο αντικείμενο τη σχέση της αρχιτεκτονικής με τις Επιστήμες του Ανθρώπου και τη Φιλοσοφία, τους χώρους αγωγής των παιδιών και των νέων, τη σχέση παιδιού–αστικού χώρου, τις θεωρίες της Κοινωνιο-Ψυχολογίας του Χώρου. Εχει συμμετάσχει σε πολλούς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς (σε συνεργασία με τον κ. Claudio Conenna, Επ. καθηγητή ΑΠΘ, κ.ά. – 2 διακρίσεις: A΄Βραβείο και έπαινο σε διεθνείς διαγωνισμούς).

      Έχει συγγράψει τα βιβλία Τάσεις στη σχολική αρχιτεκτονική-Από την παιδοκεντρική λειτουργικότητα στη μεταμοντέρνα προσέγγιση (Παρατηρητής, 2000), Limage de la ville chez lenfant (Anthropos-Economica, 2001), Παιδική αστική εντοπία (Τυπωθήτω Γ. Δαρδανός, 2005), Les territoires urbains de lenfant (L’Harmattan, 2007), Εξαστισμός και ταυτότητα (Επίκεντρο, 2009) και Ροϊκές χωρογραφίες και εκπαιδευτικές αναστοχαστικές αντιστίξεις (Επίκεντρο, 2014). Εχει επιμεληθεί τα βιβλία Αρχιτεκτονική, παιδί και αγωγή (Παρατηρητής, 2000), Μετανεωτερικές επ-όψεις (Επίκεντρο, 2010), Τομές ήθους και χώρου (Επίκεντρο, 2012), νεολαια.www.δημοσιοςχωρος (Επίκεντρο, 2012), Η διδασκαλία του L. Kahn και άλλα δοκίμια (Επίκεντρο 2012), Enric Miralles Αρχιτέκτων (Επίκεντρο 2014), Intersections of Space and Ethos (Routledge, 2015), Fluid Space and Transformational Learning (Routledge 2017), Χωρικές αφηγήσεις της μνήμης (Επίκεντρο 2017) κ.ά. Εχει επιμεληθεί ένα τεύχος του διεθνούς περιοδικού ELSA με θέμα Architecture of Hypermodernity καθώς και δύο τεύχη του διεθνούς περιοδικού Cahiers Pierre Belon με θέματα Lespace public dans le Sud-Est europeen και Habiter dans les Balkans. Έχει μεταφράσει το βιβλίο Le sens de lEspace. LEpoque et le Lieu (του P. Pellegrino, Gutenberg, 2005) και έχει ασχοληθεί με την επιμέλεια πρακτικών συνεδρίων.

Είναι ιδρυτικό μέλος του Centre Interuniversitaire de Recherche sur Freinet et l’Ecole Moderne, καθώς και του Παιδαγωγικού Κέντρου Ερευνών και Επιμόρφωσης. Είναι, επίσης, μέλος της εκδοτικής/επιστημονικής επιτροπής των διεθνών περιοδικών ELSA-Environment, Land, Society, Architecture και International Critical Thought.

pdf1

Ομότιμη Καθηγήτρια

(Συνταξιοδότηση 31-08-2020)

Γνωστικό αντικείμενο:
Κοινωνική Ψυχολογία του Χώρου

Επικοινωνία:
ktsouka@arch.auth.gr

Scroll to top